onsdag 30 november 2011

Byta eller inte?

Har funderat lite på det här med om man snart ska byta säng till Eddie. Han är ju 2 år nu och sover fortfarande i sin späljsäng. Där han sover väldigt bra, somnar på en gång när man lägger ner honom både på dagen och kvällen, han sover skönt hela nätterna och har aldrig ens försökt klättra ur sängen. Sen måste jag ju även erkänna att jag tycker det är väldigt skönt att han sover i sin egen säng och inte i våran, då jag helst av allt skulle vilja sova helt själv i sängen :0) Men så tänkte jag på om det kanske är nu man ska byta till en större, vanlig säng, eller till en början ta bort ena sidan på spjälsängen. Efter som han inte försökt ta sig ur sin säng nu så kanske han inte skulle göra det om man tog bort ena sidan? Eller så börjar han sova dåligt istället? Tycker det är jättesvårt att veta hur vi ska göra. Vad tycker ni som läser? Chansa och byta eller låta honom sova bra och skönt i sin spjälsäng ett tag till? Hur gjorde ni när ni byte säng till era barn? Och hur gamla var dem då? Ha det! :0)

1 kommentar:

  1. Kan ni inte ställa in en vanlig säng också i hans rum. Sover han dåligt i den, kan han ju sova i späjlsängen.
    Man kan ju testa först när han ska vila middag...
    Vi låg ju bredvid Anton, så jag kan inte säga hur det blev för oss =)
    Moster Marie

    SvaraRadera