måndag 21 november 2011

Ja nu var det ett litet tag sen jag skrev, men nu den sista tiden har jag känt mig lite nere och ledsen pågrund av en massa olika anledningar. Men nu har jag bestämt mig för att börja ta tag i mitt liv.
Jag börjar med att ändra på hur jag ser ut, gå ner i vikt. Nu är jag trött på att hela tiden vara ledsen och må extremt dåligt över att se ut som jag gör just nu, så det ska det verkligen bli ändring på. Hoppas bara att jag kan vara bestämd.
Sen ska jag försöka lägga allt det andra som hänt bakom mig och inte tänka på det och gå vidare helt enkelt, jag känner att jag har gjort vad jag kan för att redan ut den situtationen som blivit men nu orkar jag inte försöka längre.

I helgen så tog vi det ganska lugnt, vi var i badhuset i lördags morse som vi brukar och sen tog vi det lugnt hemma resten av dagen.
Igår så tog jag och min älskade man en tur till Norrköping och Rusta för att köpa bland annat en julgran och pynt.
Vi valde att lämna Eddie hos sin mormor och morfar och mostrarna. Dem ville så gärna ha honom där så då fick jag och Tobias shoppa lite ifred =0)
Eddie började iaf med att göra en snygg entre när vi kom hem till dem, jag hade precis börjar ta av honom ytterkläderna och lagom fått av honom jackan innan han spydde rakt ut.
Det är lite konstigt med Eddie för det händer ibland att han bara spyr så där när ma åkt bil och sen är det bra. Men det är inte varje gång vi åker bil, det händer inte så ofta men rätt som det är så blir han "åksjuk".
Men eftersom han mådde bra så fick han vara kvar hos mormor och morfar och vi kunde åka och handla och han var lika vild och galen som vanligt efter han spytt.
Man får väl förbereda sig med åksjuketabletter eller vad det finns till barn dem gångerna man ska åka längre sträckor.

Imorgon ska jag och prata med en syo på viadiakt och höra lite vad det finns för olika utbilningar i stan och i närheten. Börjar tröttna så mycket på detta jobbsökande och man bara får nej hela tiden, så nu ska jag se om man kanks ska ta och plugga något istället. Kan skriva imorgon hur det gick.

Sen tänkte jag om ni som läser min blogg vill att jag ska skriva något speciellt eller om ni undra något och vill ställa frågor. Vore kul att veta vad ni tycker är kul att läsa om =0)

Ha det!

 Eddie hade ramlat på dagis i fredags och slagit i pannan =0(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar