måndag 7 november 2011

Syndundersökning

Kom nästan nyss hem från en synundersökning och det gick bra, jag har ungefär samma syn som förra gången jag kollade, det var nästan lite bättre denna gång men jag ska ändå ha glasögon på mig så mycket som möjligt då jag anstränger mig för mycket och får då ont i huvudet. Så nu är det bara det jobbiga med att välja ut två par glasögon jag ska ha. Fick med mig tre par hem och jag testa under dagen och sen ska jag tillbaka imorgon och bestämma vilka det blir.

Det känns skönt att det är vanlig vecka igen, förra veckan var lite annorlunda än vad det brukar och Eddie gick bara två dagar på dagis och inte dem tiderna han brukar så min dagliga promenad uteblev hela veckan, men idag har jag gått den igen =0)
Såg även att det är anställningsförbud nu inom kommunen och då får inte dagis ta in vikarier vid behov och dem kanske inte kan godose behov av schemaändrningar. Jag tycker att det är riktigt dåligt då vi lämnar det vi älskar mest hos dem som jobbar på dagis och man vill ju att dem ska ha så bar kolla som möjligt och alla som kollade på förra veckans Kalla Fakta vet ju att tyvärr är ju inte alltid så fallet. Så nu om någon ur personalen är sjuk så får dem klara sig på den lilla personalen som är där, vilket innebär att det är ännu flera barn på färre personal.
Har redan från början tyckt att det vart extremt jobbigt att behöva lämna Eddie på dagis hos människor jag egentligen inte känner och inte vet ett dugg om. I början var det tillochmed så att jag nästan bestämde mig för att jag inte skulle ha flera barn, för att det var och ibland fortfarande är så himla jobbigt att lämna bort honom. Sen vart det ju absolut inte bättre av att se Kalla Fakta!

Nej nu ska jag gå och hämta hem min älskade ängel från dagis.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar