onsdag 9 november 2011

Hmm

Igår var jag nere och beställde mina nya glasögon, så nu är det bara att vänta en vecka 10 dagar innan dem kommer.

Jag har haft lite bekymmer med att få Eddie att gå på pottan. I början när vi provade så gick det jättebra men nu vill han inte alls gå på pottan längre, han säger nej när man frågar om han vill kissa på pottan och om man försöker sätta honom på den blir han helt hysterisk, jag vet att man inte ska tvinga dem att gå på pottan så han får ta det när han känner sig redo. Men jag har även tänkt att man kan låta honom gå utan blöja på kvällen men det vill han inte heller och om han nu gör det och råkar kissa på golvet så får han panik, han blir hysteriskt ledsen och vet inte vad han ska göra och jag känner att jag inte riktigt vill utsätta honom för det samtidigt som det kan vara bra för honom att lära sig att det inte gör något. Tycker det är lite sårt med hur man ska göra, så om det är någon med barn som läser denna blogg kom gärna med förslag på hur ni gör/gjorde när era barn skulle börja gå på pottan.
Eddie är lite rolig på det viset för han får panik och blir hysterisk om han spiller vatten eller likande också och spiller han mat på bordet när man äter vill han helst att man ska torka upp en på en gång, och han vill inte heller kladda ner sig särskilt mycket så han med honom att baka är nästan omöjligt för då kan han ju bli smutsig =0)

Nu ska jag söka lite jobb.

Ha det!

3 kommentarer:

  1. Hej här har du en sida med bra tios och råd
    Sen kan du gå in på familjeliv.se och söka. Dom har massa olika trådar med tips och råd på allt som handlar om barn.
    Super bra!
    Här är en annan sida du kan kolla lite på
    http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_har_barn/utveckling_och_framsteg/saa_pottraenar_du_ditt_barn/

    Lycka till han blir snart blöjlös ska du se

    SvaraRadera
  2. Såg att första sidan jag skulle skicka med inte kom med så här kommer den:
    http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-foraldrar/Mat-somn-och-praktiska-rad/Praktiska-rad/Att-sluta-med-bloja/

    SvaraRadera